Anne Rønning

Head of eCommerce

Anne Ronning - XLENT Oslo
 

Bli kjent med Anne

Anne er født og oppvokst i den gang Norges minste by, Stavern. "En herlig plett på jord", sa Herman Wildenvey, og Anne er helt enig.

 

Anne reiste ut i verden som utvekslingsstudent til Piscataway, New Jersey. Ikke akkurat verdens navle det heller. Studietiden tilbrakte hun i Skottland, og kom hjem som siviløkonom med spesialisering i markedsføring. Hun startet sin jobbkarriere som så mange andre markedsførere ved å kjøre land og strand rundt som selger i både Norge og Sverige.

 

Anne Rønning - Anders og Jan Petter i XLENT Oslo

 

Anne har jobbet internasjonalt, og har alltid vært opptatt av å holde seg oppdatert på den tekniske fronten innen fagområdet sitt. Det morsomste hun har jobbet med er å sette opp e-handelsløsninger for flere bedrifter. Det å se resultater på det du gjør med en gang på salget er en utrolig motivasjon, synes hun.

 

Med nesa nesten grodd fast i Google Analytics så har det å være med på de første "Black Friday"-salgene i Norge vært spennende. Hun synes også at selve julehandelen innen detaljhandel har vært morsomme. Ringing i klokker når sosiale mediaposter ble lagt ut for å oppnå god organisk synlighet. Husker godt den julen med en egen digital "pop-up store" og hvordan salget tok av i romjulen. Til slutt var det ikke flere varer igjen.

 

Det som er så morsomt med digital markedsføring er at du kan måle og se resultater med det samme. Det gir en "boost" og gjør jobben morsom.

 

Samspillet med andre er viktig for Anne. Det å jobbe på tvers av fagområder er noe hun brenner sterkt for. Det åpner opp for så mange måter å tenke på som en ikke nødvendigvis besitter selv. Som konsulent har hun opplevd at dette er ekstremt viktig for å oppnå gode resultater for kunden. Når fagdisipliner som design, utviklere og markedsførere tenker sammen så kan det gjøre litt vondt til tider, men resultatet blir helt fantastisk bra. Sammen er vi bedre, er Annes motto.

 

De siste årene har hun jobbet med å finne måter å automatisere markedsføringen på. Hun har jobbet i forskjellige verktøy, men synes HubSpot-plattformen har vært mest artig. Det fordi hun liker verktøy som gjør det enkelt, og det gjør HubSpot. 

 

På spørsmålet om hun har noen som inspirerer henne, én helt, svarer hun at i utgangspunktet så har hun ikke det. Om hun skal plukke ut én så må det bli Michelle Obama. Hun står for så utrolig mye riktig, har sunne og gode verdier og så er hun utrolig flink til å kommunisere. Anne forteller at hun har vært så heldig å få høre henne snakke i et par anledninger, og det har vært flott å få oppleve. 

 

En liten "fun fact" om Anne. Hun hadde fått bil i sin første jobb og parkerte den i bakken hjemme. Hadde aldri kjørt automat tidligere, glemte å sette bilen i "Park" og fant den i bunn av bakken vippende oppå en autovernstein. "Huff, jeg får helt hetta den dag i dag når jeg ser det for meg," sier hun. Heldigvis ble ingen skadet.

Anne Rønning | XLENT

Anne på LinkedIn