Ingvild Janne (1)

Ingvild som ansatt nr. 500

Siden starten har vi hatt et tydelig mål: å skape en drømmearbeidsplass der faglig dyktighet, nysgjerrighet og gode arbeidsforhold går hånd i hånd. At vi nå har 500 kollegaer på tvers av Norge og Sverige, viser at denne kulturen tiltrekker seg de rette menneskene.  

Hver nye ansettelse er nøye gjennomtenkt og det at Ingvild er nummer 500, understreker dette. Hun speiler verdiene vi tror på og det vi ønsker å tilby våre kunder: høy kompetanse, engasjement og evnen til å se helhet. Det handler ikke om å vokse raskt, men om å vokse riktig.

Vi er glade for å ønske Ingvild velkommen til XLENT! Med en bakgrunn i skjæringspunktet mellom teknologi, salg og markedsføring - og lang erfaring fra både nasjonale merkevarer og lokale virksomheter - styrker hun teamet som Lead Consultant CRM på kontoret i Ålesund.

- Jeg har alltid vært opptatt av kunden, og hvordan teknologi og gode prosesser kan bidra til å forbedre både kundereiser og arbeidsdagen internt i bedriftene.

Fagnerd med teft for det praktiske

Ingvild brenner spesielt for hvordan man kan bruke data og automatisering til å gjøre kundeopplevelsen bedre, uten å miste det menneskelige.

- Jeg er litt fagnerd. Jeg liker å teste hva som faktisk funker. Et godt CRM-system skal gjøre hverdagen enklere for både brukerne, ledelsen og ikke minst for kundene. Det skal være limet mellom salg, marked og kundeservice.

Med erfaring både som systembruker, prosjektleder og rådgiver, har hun sett mange sider av CRM-arbeidet. Hun er spesielt opptatt av brukeradopsjon og endringsledelse. «Det hjelper lite med et avansert system hvis ingen bruker det» sier hun.

Mennesker og teknologi i fokus

CRM-feltet er i stadig utvikling, og Ingvild følger spent med på hvordan kunstig intelligens og automatisering kan skape bedre kundereiser og mer presise innsikter.

- Mulighetene er enorme. Det handler ikke bare om chatboter og hype, men om å predikere churn, treffe med riktig budskap i riktig kanal, og til og med bidra til mer bærekraftige løsninger.

På kort sikt ønsker hun å hjelpe kundene med å få kontroll på data, definere tydelige kundereiser og sette CRM-arbeidet i system. På lengre sikt handler det om å gjøre CRM til en faktisk konkurransefordel.

En perfekt match

Veien til XLENT gikk via faglig nysgjerrighet og nettverk. Hun ville skape seg et lokalt fagmiljø etter at hun flyttet hjem igjen til Ålesund, og kom i kontakt med Kristine i XLENT.

“Det ble full klaff! Dessuten liker jeg XLENTs fokus på bærekraftige konsulenter, både for kundene og oss ansatte» forteller hun.

Nå ser hun frem til å bidra til spennende prosjekter og være en del av et sterkt fagmiljø i både Ålesund og resten av Norden.